موسسه توسعه بازاریابی و فروش یونیک

به اشتراک گذاری این مطلب:

گرم نگه داشتن تنور ارتباط با مشتری

بعضی ها می گویند شیرین ترین دوران، دوران نامزدی است. اما در اصل همه دوران زندگی می تواند شیرین باشد. شما باید تنور زندگیتان را همیشه گرم نگه دارید. مثلا یک روز شریک عاطفی خود را به یک کافیشاپ و گپی خودمانی دعوت کنید.

در فروش هم همینطور است. گاهی برای یک مشتری در ابتدا آنقدر تلاش می کنیم تا آن رضایت را به دست آوریم به دامنه مشتری هایمان اضافه کنیم، اما وقتی مشتری خرید می کند، گمان می کنیم ،اما نه برای گرم نگه داشتن مشتریان باید پنج آیتم را حفظ کنید:

 

 1- مشتری هایتان را اول فیلتر کنید.

مثل اعضای خانواده. آنها که ارتباط خوبی دارند، آنهایی که به شما شادی می رسانند، و از آنان انرژی می گیرید (قانون 20/80). آنهایی که برای کالای شما بیشتر وقت می گذارند کالای شما را کالای خودشان می دانند، جزو 20 درصد مشتریان سودرسان شما هستند. پس برای آنها اهمیت ویژه تری قائل شوید.

 

2- دائما با ایشان در تماس باشید.

حالا نه آنقدر که حوصله و اعصاب طرف را بهم بریزید. بهانه ای برای تماس پیدا کنید. عید می شود یک پیام بفرستید. یا مثلا یک ایمیل قشنگ دیدید، ایمیل کنید. یک مطلب فروشی خوب دیدید برایشان ارسال کنید. اگر در آن شهرستان یا در استان آنها یک اتفاق ناخوشایند رخ داده است، نگرانی تان را ابراز کنید. اینها باید قلبا باشد چون فریب دادن مشتریان، به زودی عیان می شود.

 

3- سعی کنید اطلاعات مشتری هایتان را به دست آورید.

فروش را آنالیز کنید. یعنی ببینید از کدام کالایتان چه تعداد فروش رفته است، کدام شخص این کالا را فروخته است، در کدام منطقه فروخته است. این اطلاعات مشتریان غوغا می کند و برایتان موضوع صحبت به وجود می آورد. یعنی شما هر روز نمی توانید به مشتری زنگ بزنید و بگویید سلام آقا حالتان چطور است؟ خیلی ارادت دارم. بعضی اوقات بعد از سلام و احوال پرسی می توان پرسید، راستی چرا فروش در این منطقه کم است؟ چرا فروش در این منطقه آنقدر خوب است؟ تبریک می گویم. همه ما دوست داریم از ما تقدیر و تشکر شود پس ما هم باید تقدیر و تشکر کنیم که متسلزم داشتن اطلاعات است.

4- ابزارهای مختلف برای ارتباط با مشتریان پیدا کنید.

بسترهای مختلف مجازی مثل ایمیل، شبکه های اجتماعی و غیره امروزه راه مناسبی برای ارتباط با مشتریان هستند. بعضی مواقع زنگ بزنید. اینهاست که تنور فروش را گرم نگه میدارد.

 

5- آخرین مورد که جالب ترین مورد هم هست، سوپرایز کنید.

هر از گاهی خریدارانتان را مثل خانواده یا همسرتان غافل گیر کنید، سوپرایز کنید.

چه اشکالی دارد به نمایندتان یا خریدارتان تاریخ تولدش را تبریک بگویید و کادوی خوب هم برایش بفرستید.

تنور ارتباط با مشتریان را گرم نگه دارید. 

73 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حمله مستقیم و غیر مستقیم  در فروش به چه معناست؟

حمله مستقیم و غیر مستقیم در فروش به چه معناست؟

چطور فروشنده به روزی باشیم؟

چطور فروشنده به روزی باشیم؟

خود بزرگ پنداری کوچک

خود بزرگ پنداری کوچک

به اشتراک گذاری این مطلب:
error: Content is protected !!